اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

قیمت طلا در امارات امروز شنبه 29 ژوئن 2024

به گزارش توییتر دبی به نقل از خبرگذاری البیان، قیمت طلا در امارات روز به روز با توجه به قیمت‌های معاملاتی متفاوت است و اغلب شاهد افزایش یا کاهش جزئی هستند، اما در برخی روزها به دلایل زیادی این قیمت‌ها شاهد تغییر بیشتری هستند. به گزارش گروه جواهرات دبی، لیست زیر آخرین به روز رسانی قیمت طلا در امارات امروز شنبه 29 ژوئن 2024 را نشان می دهد:

  • 24 عیار 281.75 درهم
  • کالیبر 22 درهم 260.75
  • کالیبر 21 درهم 252.50
  • 18 قیراط 216.50 درهم

اطلاعاتی در مورد قیراط

واحد عیار برای اندازه گیری خلوص طلا استفاده می شود، طلای 24 عیار بالاتر است و به اشکال مختلف نیز به فروش می رسد مانند سکه، شمش و غیره.

در مورد طلای 22 عیار، اغلب در ساخت زنجیر، دستبند و انگشتر طلا استفاده می شود، در حالی که از طلای 18 عیار در ساخت انگشترهای تزئین شده با الماس و سایر سنگ های قیمتی استفاده می شود که نقش مهمی در تعیین قیمت طلا دارند.

عوامل موثر بر قیمت طلا در امارات

عوامل متعددی وجود دارد که بر قیمت طلا در سراسر امارات تأثیر می گذارد و برخی از جنبه های اساسی نوسانات قیمت طلا را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • حرکت جهانی : حرکت جهانی قیمت طلا بر قیمت طلا در امارات تأثیر می گذارد. از آنجایی که امارات بزرگترین تامین کننده طلا در جهان است، هرگونه تغییر در قیمت های جهانی به شدت بر قیمت طلا در بازار داخلی تاثیر می گذارد.
  • بازار جواهرات : با افزایش تقاضا برای جواهرات طلا در فصل جشن و عروسی، تقاضا برای جواهرات طلا به طور ناگهانی افزایش می یابد و در دسترس بودن آن افزایش می یابد. این باعث ایجاد عدم تعادل بین در دسترس بودن و عرضه می شود که منجر به قیمت های بالاتر می شود.
  • تغییر در نرخ بهره : نرخ بهره محصولات مالی ارتباط نزدیکی با تقاضا برای فلز زرد براق دارد. قیمت طلا ارتباط تنگاتنگی با نرخ بهره دارد. با افزایش نرخ بهره، مردم تمایل بیشتری به خرید طلا دارند که منجر به افزایش قیمت می شود.
  • تورم : از منظر مالی، طلا موقعیت نسبتاً ثابتی دارد و این مزیت به آن توانایی محافظت در برابر تورم را داده است. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری به جای یک ارز فکر می کنند. این امر به افزایش تقاضا برای طلا در دوره‌های تورم کمک می‌کند و در نتیجه قیمت طلا در طول تورم افزایش می‌یابد. این سناریو در تمام دنیا قابل مشاهده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا